Wereldwijde broederschap en Tangkoko Jungle

Vanmorgen zijn we om 9.00 uur naar de vergadering gegaan in Manado. Het was hartverwarmend om weer te ervaren wat wereldwijde broederschap betekent in onze prachtige organisatie.
Zo aanmoedigend en zo een lieve broeders en zusters.
Ik vind het altijd weer overweldigend en emotioneel om te mogen ervaren dat we bij Jehovah's organisatie mogen horen.
Je loopt een zaal binnen en je voelt je thuis, het onderwijs kun je meevolgen, je kunt antwoord geven….
In deze gemeente waren ook een 4 of 5 tal broeders en zusters die doof waren en de VG werd in gebarentaal vertaald.
Ook in de gemeente waren veel broeders en zusters die met deze broeders en zusters in gebarentaal konden spreken en je zag duidelijk dat ze totaal opgenomen waren in de gemeente. Zo mooi om te zien.
Na de vergadering was er een hele fotosessie en uitwisseling van instagram, facebook en line-in….
Een broeder en zuster waren zo lief om ons naar het guesthouse te brengen.
Vanmiddag zijn we naar de Tangkoko Jungle gegaan om de Tarsier(spookdiertjes) en zwarte Makaken te spotten. Een prachtige rit van 2 uur door mooie groene bergen met palmbomen en andere tropische bomen.
Daar aangekomen gingen we met gidsen de jungle in.
Al snel kwamen we zwarte apen tegen en we konden ze vrij dicht benaderen.
Heel leuk om te zin hoe ze in groepen leven en met elkaar spelen.
Verder doorgelopen zagen we een Koeskoes hangen aan zijn staart. We kwamen een groene boomadder tegen die zo giftig is dat het dodelijk is.
Verder in de jungle wezen de gidsen op een boom waar de Tarsier in zaten. Schattige kleine aapjes die in een spleet van de boom zich verscholen. Het zijn nachtdiertjes en komen tegen avond te voorschijn.
Het was een leuke tocht door de jungle aan.
Terug bij de auto hebben we nog even aan het strand gezeten en genoten van de rust van de zee, ons al verheugend op de dagen komende week als we heerlijk gaan snorkelen, duiken, zonnen en zwemmen op de Bunaken.

Foto’s 1 - 6 van 6   |