Snorkelen en gered worden

Vanmorgen hebben gesnorkeld en de stroming was erg hard. Met als gevolg dat je over het rif heen vloog en terug zwemmen erg moeilijk was.
Ik dreef zo snel af dat ik ging uitrusten aan een boei met het idee om dan te proberen richting strand te zwemmen. Dit lukte met geen mogelijkheid, ik kwam geen meter vooruit. Gelukkig kwamen er andere snorkellaars en een gids aan en de gids vroeg of alles OK was. OK was ik wel, alleen erg moe en ik mocht met de boot mee en ze hebben me bij het resort afgezet. Ik was blijkbaar `talk of the town` want Ferdinand   ( eigenaar vh resort) had gehoord dat ik bijna verdronken zou zijn. Dat viel wel mee, ik was moe en hing rustig aan een boei en ik was rustig en niet in paniek.

Fay is hier op het resort helemaal in haar sas, er zijn hier honden en een puppy en 's avonds heeft ze een dwergkoeskoes mogen vasthouden die ze hier in het resort hebben opgevangen, toen ze dit diertje gewond hebben gevonden.

De dwergkoeskoes is een bedreigde diersoort die alleen op Sulawesi voortkomt.