Dolfijnentoer en snorkelen

Vandaag zijn we rond 7.00 uur op pad gegaan met boot op zoek naar de dolfijnen.
Onze kapitein had de avond ervoor ge-informeerd waar de vissers waren. Want waar de vissers zijn, zijn ook de dolfijnen en andersom.
Hij had ze binnen een uur gevonden en we zagen groepen dolfijnen zwemmen en duiken en springen, Het waren spinners die het heerlijk vinden om capriolen uit te halen, maar houden er niet van als je als mens het water ingaat om met ze zwemmen, want dan verdwijnen ze.
We dachten dat we al veel dolfijnen hadden gezien, totdat we naar een andere plek voeren, waar we helemaal "omsingeld" waren door dolfijnen.
GEWELDIG!!!!! om ze te zien zwemmen, springen, duiken, gekke spronggen te zien maken. Ze zwommen ook graag voor de boeg uit en maakten dan allerlei snelle bewegingen en sprongen. Het was adembenemend en magisch om deze geweldige dieren te zien…....

Daarna zijn we nog heerlijk gaan snorkelen bij Siladen, dat tegenover de Bunaken ligt. Wat weer een geweldig mooi rif was.

Het was een superdagje uit!!!!!