Dagje 2 in Batu en op weg naar Surabaya

Ons 2e dagje in Batu is gestart met een gezamenlijk ontbijt met Angkie, Hanny en zijn vrouw Lily en hun 2 zoons William en Kenneth en Wiwiek en haar zoon Patrick.

We zijn naar een berg omhoog gereden om te gaan paraglyden, maar door de te sterke wind gaat dat feest niet door. We hebben daar wel een mooi uitzicht en daarna lopen we nog een grappige plek waar ze boomhutten hebben gemaakt waar dan in kan verblijven.

Daarna besluiten om richting Surabaya te gaan rijden, maar natuurlijk niet voordat we weer zijn gaan lunchen in Lawang. De grootste en beste attractie wat de familie steeds adviseert is ETEN, ETEN, EN NOG EENS ETEN. Ze vragen steeds heb je al ......geproefd, weet je wat…... Is en zodra je nee zegt of vraagt wat is dat dan, staat het bijna al weer voor je neus en moet je het zeker even proeven.

Na de lunch zijn we richting Novotel in Surabaya gegaan en nadat we hebben ingecheckt is het nog even tijd om heerlijk te zwemmen in het prachtige zwembad van ons hotel alvorens het weer tijd is om te gaan….........je raad al…ETEN!!

Aangekomen bij het hotel nemen we ook afscheid van onze gids Djaelani en onze chauffeur Oban, die ons 2 weken lang van Bogor naar Bandung, naar Jogjakarta, naar Batu en naar Surabaya hebben gereden. Het was super….Oban was een heel prettige chauffeur waar we ons geen moment onveilig bij hebben gevoeld. En Djaelani is een gids die heel veel weet en verteld over zijn land Indonesië en op zijn grappige en eigen manier onderweg van alles vertelt wat we tegenkomen. Ze zijn beiden heel prettig in de omgang en zeker aan te bevelen als gids en chauffeur door het mooie Indonesië heen.

Wiwiek heeft voor ons een huurauto met chauffeur geregeld die ons ophaalt en afzet bij het restaurant waar we gaan dineren.

Daar ontmoeten we ook Ing Giap met zijn vrouw, de ouders van Angkie, Hanny en Wiwiek. Het is geweldig om hen weer na zo' n lange tijd terug te zien. We krijgen heerlijk Chinees eten….heerlijke soep vooraf, heerlijke garnalen, heerlijke bami goreng, heerlijke gurami, heerlijke knisperig gebakken aal….....Het smaakt allemaal verrukkelijk.

Ashley en Fay zitten gezellig aan 1 tafel met de jongelui en moeten honderduit vertellen over ons land Nederland. Daarna was het de bedoeling om ergens gezellig een Bintang te gaan drinken, maar helaas hebben de Moslims aardige invloed in Indonesië en mag er tijdens de Ramadan geen bier verkocht worden. Dus wordt het gezellig nakletsen in een koffiebar waar lekkere cappuccino en ijskofffie's kunnen drinken.

Foto’s 1 - 7 van 7   |